Każda firma chce się rozwijać i odnosić sukcesy na rynku. Ważny jest także wizerunek zewnętrzny, który koncentruje uwagę na firmie lub budzi do niej niechęć, jeśli jest ukształtowany w niezbyt profesjonalny sposób. Dla takich celów wizerunkowych organizowane są często rozmaite konferencje. Mogą one być na przykład prezentacją produktów czy usług, a nawet interesujących wydarzeń czy działalności charytatywnej danej firmy – taka informacja jest dedykowana zazwyczaj do mediów, które kierują ją dalej do ludzi na przykład mogących być potencjalnymi klientami. Konferencje mogą być też natury wewnętrznej – dla przykładu mogą to być posiedzenia zarządów o charakterze strategicznym czy spotkania rad nadzorczych.
Mogą mieć też wymiar branżowy, gdzie sale konferencyjne skupiają przedstawicieli wielu firm, które spotykają się razem w konkretnym celu, jakim może być chociażby prezentacja nowinek branżowych. Śląsk to przestrzeń, gdzie biznes ma się świetnie, a każda sala konferencyjna gości różne firmy. Katowice to miasto, w którym warto prowadzić biznes, gdyż jest tu wiele ciekawej infrastruktury dla środowisk biznesowych.